12: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

Veebi kasutatavus on mis tahes veebilehel oluline tegur. See määrab, kui lihtsalt saavad kasutajad lehel navigeerida ning aru saada sisust. Järgnevalt vaatame üht positiivset ja ühte negatiivset näidet veebi kasutatavusest.

Google'i otsing on suurepärane näide heast veebikasutatavusest. Otsingumootori hiiglane on seadnud esikohale kasutajakogemuse, tagades, et selle liides on lihtne, intuitiivne ja tõhus. Mõned Google'i otsingu põhifunktsioonid on järgmised:

  • Minimalistlik disain: Google'i koduleht on kuulus oma puhta ja arusaadava kujunduse poolest, millel on ainult otsinguriba, logo ja mõned olulised lingid. See lihtsus aitab kasutajatel keskenduda oma peamisele ülesandele – teabe otsimisele.
  • Ennustav otsing: kui kasutajad hakkavad otsingu kasti sisestama midagi, pakub Google populaarsete otsinguterminite ja kasutaja otsinguajaloo põhjal reaalajas soovitusi. See funktsioon aitab kasutajatel oma päringuid täpsustada ja hõlbustab asjakohase teabe leidmist. Lisaks on neil päris hea kirjavigade kontroll ning kui teed "typo" siis enamasti otsib google ise õiget asju juba või pakub parandust .
  • Loetavad otsingutulemused: Google esitab otsingutulemused hõlpsasti loetavas vormingus selgete pealkirjade, URL-ide ja lühikeste sisujuppidega. See paigutus võimaldab kasutajatel kiiresti  tuvastada kõige asjakohasemad lingid. 


Levinud probleem veebis kasutatavusega on paljudel e-kaubanduse veebisaitidel: Halvasti struktureeritud menüü võib raskendada kasutajatel toodete leidmist, olulisele teabele juurdepääsu ja ostude sooritamist, mis võib põhjustada pettumust ja müügi kadu. Mõned levinumad probleemid e-kaubanduse veebisaitide navigeerimisega on järgmised:

  • Liiga palju kategooriad ja menüüsi: veebisaidid, mis pakuvad kasutajatele oma menüüdes liiga palju kategooriaid või alamkategooriaid, võivad põhjustada kognitiivset ülekoormust, muutes kasutajatel otsitava leidmise keeruliseks. Tõhus navigeerimissüsteem peaks olema organiseeritud ja intuitiivne, aidates kasutajatel kiiresti leida vajalikku tooteid või teavet.
  • Ebaühtlane või ebaselge märgistus: halb märgistuse ja terminoloogia võib kasutajates segadust tekitada. Näiteks kui veebisaidi ühes osas kasutatakse sõna "käru" ja teises osas "korv", võib kasutajatel olla raske aru saada, kas need on erinevad või samad asjad. Järjepidev ja selge märgistus on oluline, et kasutajate kogemus oleks hea.
  • "breadcrumbs" puudumine: "breadcrumb" on oluline navigeerimisabi, mis aitab kasutajatel mõista oma asukohta veebisaidi hierarhias ja väga lihtsalt eelmistele lehtedele tagasi navigeerida.

Comments

Popular posts from this blog

E-ITSPEA 7: Arvutid ja paragrahvid IIː litsentsid ja autoriõigus

5: Tarzan suurlinnas: võrgusuhtluse eripäradest

3: Uus meedia...?