1. Noppeid IT ajaloost

 




Üks lahendus, mis IT-maastikul tõeliselt revolutsiooni tegi, ning lubab ka seda postitust kirjutada ja jagada, on World Wide Web (WWW), mille lõi Tim Berners-Lee 1989. aastal. WWW on omavahel seotud hüperteksti dokumentide süsteem, millele pääseb juurde Interneti kaudu, ja see sillutas teed tänapäevasele veebile, nagu me seda praegu tunneme.

Enne WWW-d oli Internetist teabele juurdepääs aeglane ja keeruline protsess, mis sageli nõudis spetsiaalset tarkvara ja võrguprotokollide sügavat mõistmist, graafilise kasutajaliidese ja hüperlingipõhise navigeerimisega muutis Interneti kättesaadavaks ja kasutajasõbralikuks palju laiemale publikule.

Esimene veebisait, mis oli lihtne lehekülg, mis sisaldas teavet WWW projekti kohta, avati 6. augustil 1991. Tänase seisuga on üle 1,1 miljardi veebisaidi. WWW on muutunud meie igapäevaelu lahutamatuks osaks, mida kasutatakse suhtlemiseks, kaubanduseks, meelelahutuseks ja paljuks muuks.


Liikudes väga edukast ja populaarsest lahendusest üle vähem eduka juurde -- Google Glass

Google Glass oli kantav tehnoloogia, mis püüdis muuta meie tehnoloogiaga suhtlemise viisi. Seade oli Liitreaalsusega prillid, mis võimaldas kasutajatel pääseda juurde teabele ja täita ülesandeid käed-vabad. Toode pälvis aga palju kriitikat, Nende kasutustingimused olid väga piiravad ( ei lubatud edasi müüa) ning kardeti et seade rikub inimeste privaatsust ja on ohtlik sõiduki juhtimise ajal. Seadme kõrge hind ja piiratud funktsionaalsus põhjustasid halva müügi ning Google lõpetas tootmise 15.01.2015. Tänaseks on Google uuesti "Glass" arenduse ja tootmise jätkanud ning 2019 aastal tuli välja "Google Glass Enterprise Edition 2" ning sellest võib tulevikus saada edukas lahendus kuid algselt see IT-lahendus põrus täielikult läbi.


Vaatame ka mõnda veidramat leiutist, mis oli nii ebatavaline, et pani mõtlema selle taga oleva mõtteprotsessi üle -- "Power Glove". 

Power Glove oli mängukontroller, mis ilmus 1989. aastal Nintendo Entertainment Systemi (NES) jaoks.
See oli üks esimesi katseid luua mängimiseks kantav seade ja see püüdis muuta mängimist lastes juhtida mänge loomulike käeliigutustega.
Vaatamata uuenduslikule disainile olid sellel probleemid. Üks suurimaid oli piiratud ühilduvus mängudega ja nendes mängudes kus ta toimis oli sageli ebatäpne. Lisaks oli seade üsna suur ja pikka aega kandmine oli üpris ebamugav.

Vaatamata nendele väljakutsetele saavutas Power Glove kultuse ja temast sai mängude algusaegade populaarne sümbol.




Comments

Popular posts from this blog

E-ITSPEA 7: Arvutid ja paragrahvid IIː litsentsid ja autoriõigus

11: Arendus- ja ärimudelid

6: Arvutid ja paragrahvid Iː tants intellektuaalomandi ümber